Berest?

Satt igår kväll och funderade på vilka länder jag vart i, vart några stycken men det finns många jag skulle vilja åka till.. T.ex. Brasilien, Peru, Mauritius, länder i Afrika, Japan m.fl.
Här är iaf listan på länder som jag avverkat hittills under mina 27 levnadsår :)

1986 - Dåvarande Jugoslavien, nuvarande Kroatien och Slovenien, bl.a. Pula. Med mamma, pappa, moster, mosters man och två äldsta kusinerna. Vi bilade ner i en hyrd van. Lillebror Jeppe och min yngsta kusin Johanna vart för små och fick inte följa med.

1993 - Bulgarien, Albena. Med familjen.

1994 - Cypern, Aya Napa. Med familjen.

1995 - Polen, Gdynia eller Gdansk, kommer aldrig ihåg vilket. Orkesterresa med Musikkåren i Markaryd. På vägen hem eller nån dag efter hemkomst insjuknade ca 95 % av oss i salmonella :P

1996 (tror jag) - Danmark, Bornholm. Orkesterresa med Musikkåren i Markaryd.

1997 - Rhodos, Sunwing Resort. Med familjen.

1998 - Kreta, Chaniakusten. Med familjen.

1999 - Marocko, Agadir. Med familjen.

2004 - USA --> Florida, Miami Beach. Kansas, Wichita och South Hutchinson. Montana, West Glacier och en sväng in till Kanada. Med familjen, Jeppe vart på jorden-runt-resa och vi mötte upp honom de sista två veckorna för att hälsa på släktingar i Kansas och Montana.

2005 - Turkiet, Marmaris. Thailand, Phuket och Koh Tao. Med sambo.

2006 - Turkiet, Marmaris. Med sambo.
Florens
Plus en Finlandskryssning med familjen för några år sedan och ett antal turer över till Danmark :)

Allra bäst hittills är helt klart USA-resan. Är inte så förtjust i USA överlag men Montana är något av det vackraste jag sett. Dessutom är det lite speciellt när man hälsar på släkt som man nästan aldrig eller aldrig träffat.
Thailand vart också helt ok, förutom att det regnade 12 dagar av 14 :-/ Dykcert tog vi iaf, helt underbart varmt vatten för mig som är en liten frusen badkruka ;)





Idag ska vi till Mio i Barkaby och utnyttja vårt presentkort vi fick av Mickes päron i födelsedagspresent, det blir bl.a. ett vitrinskåp att ställa i köket, hoppas jag :) (se bilden)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback