Första advent

Så har man firat första advent. Micke är på jobbresa i Egypten fram till torsdag så jag fick fira med mig och mina jag. En kompis sov över här till idag och efter jag skjutsat henne till T-banan körde jag till Barkaby för att jaga adventsbelysning.
Körde runt och kollade lite på bl.a. Mio, Cervera och Duka Home. Hittade till sist en stjärna på Cervera som nu står i vardagsrumsfönstret...
stjärna





















...och en ljusstake på Mio som fick hamna i köket...

ljusstake




















Vart riktigt nöjd faktiskt :)

Har druckit lite glögg och käkat pepparkaka och saffransgiffel
glögg

Och gjorde Saffranslax till middag
saffranslax


Den vart riktigt god faktiskt, nästa gång bryner jag dock laxen innan den åker in i ugnen så att den får lite fin yta. Receptet finns på
Arlas hemsida, rekommenderas! :)


Nu är det dags att sova, alldeles ensam :(
Vill att det ska bli torsdag NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback