Fredag

Vart så iväg till Småland och Markaryd i helgen som gick. Alltid blandade känslor när jag kommer ner dit... Samtidigt som jag längtar ner dit när jag inte är där så vill jag efter några dagar åka hem igen... Lite splittrat är det allt...
Marknaden vart iaf härlig i år också, även om den förlorat det mesta av glansen sen barndomens dagar. Strålande sol, lagom friska vindar och 20-25 grader, utmärkt marknadsväder :)
Såg en massa bekanta ansikten och träffade en f.d. klasskompis från gymnasiet. Han är hur trevlig som helst och tydligen på väg att flytta upp till hufvudstaden, mobilnummer utbyttes, vi får väl se om det blir nån kontakt. Jag är urusel på att hålla kontakt med folk :P
I söndags åkte vi hem igen och hade två katter med oss som skulle flytta in hos Mickes föräldrar i Täby. Trodde att det skulle vara en herrans liv i 4 1/2 timme men dom gnällde lite i början sen låg dom snällt i burarna i 4 timmar! När vi stannade bilen några gånger för att kolla så att dom hade mat och kela lite med dom så började dom spinna och verkade hur lugna som helst.
Nåja, tänkte jag, dom lär väl få spel när vi kommer hem till Mona och Hasse (Mickes päron) och springa och gömma sig nånstans hela kvällen. Men ack så fel jag fick! Dom gick ut ur burarna, gick lite husesyn, gick på lådan, åt lite och lade sig sen till ro i soffan och mös och spann och tvättade sig. Underbara katter!
De senaste rapporterna är att dom trivs som fiskarna i vatten och kommer varje morgon kl 4 och väcker Mona och Hasse. :)
Riktigt söta! :)Liza
Liza

Zimon
Zimon

Har vart lite småförkyld hela veckan och inte kunnat träna, riktigt irriterande. Men för första helgen på mer än två månader så har vi ingenting planerat så jag ska vila upp mig och se fram emot träning nästa vecka :)
Ska såklart rösta på söndag, vet nog nu vad jag ska rösta på men är inte nöjd med nåt av alternativen. Politik är bara bajs *hrmpf*

Måste försöka bli färdig att ringa en av mina "extramammor" i helgen... Bodde hos henne, Ann-Margreth, under min andra termin på LHS (våren 2002) och det kändes som att vi känt varandra hela livet. Har inte träffat eller hört nåt på hur länge som helst, verkligen dags för en fika! Ska försöka bjuda hit henne, hon har inte vart här alls.

Undrar ibland också hur livet går på Blomsterfonden i Älvsjö.. Jobbade där (äldreboende) under största delen av studietiden. Längtar definitivt inte tillbaka, undersköterska passar inte mig alls som yrke, men funderar ibland på hur det går för dom...

Aja, slut på funderandet, nu ska jävlar i mig lägenheten bli någorlunda fredagsmysig!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback