Semestern -07

Sista semesterveckan spenderade jag i Småland med omnejd. Tillsammans med våra amerikanska släktingar från Kansas, besökte vi ett soligt Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld, ett mulet Uddevalla och ostindiefararen Götheborg och ett regnigt men sedermera "bara" mulet Liseberg. Det var riktigt soft på Liseberg, eftersom det regnade så mycket på dagen så fick vi åka järnet de sista timmarna innan stängning utan nästan inga köer :-)
Behållningen på Astrid Lindgrens Värld (som faktiskt var riktigt trevligt i allmänhet trots tokmycket folk) var sånginsatsen som skådespelarna i "Ronja Rövardotter"-pjäsen framförde. Jag fick ståpäls! :-)


Götheborg





Ronja Rövardotter


Vi hann också med en älgsafari utanför Markaryd, det var riktigt skoj och mumsigt med våffla efteråt ;-)
Begravningen som jag skrev om innan gick bra även om det var det jobbigaste jag någonsin gjort. Det verkar som att gästerna och speciellt de anhöriga var mer än nöjda, det är det jag tar med mig från den upplevelsen. Att jag (och mamma) lyckades beröra folk med vår sång och musik.
Fredagen och lördagen (mitten på juli) tillbringade jag och min bror som sig bör i Båstad och tittade på tennis. Bra tennis och skön stämning som alltid. Och nästan inget regn :-)
På lördagkvällen, sista kvällen med amerikasläktingarna, bjöd vi på älgkött. Men för barnen (som är 7 respektive 3 år) så var det "rostbiff"... ;-) Gott tyckte dom att det var iaf! :-)


Kristy, min mor, Sarah Linnea, min bror, Matt, Isak och min far samlade framför Kansas symbol solrosen.

Det var riktigt roligt att träffa dom igen, nästa gång blir det i USA när mamma fyller 55. Vilket innebär år 2010... Känns som en hel evighet :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback