Dröm

För första gången någonsin (vad jag kan komma ihåg iaf) så vaknade jag imorse av att jag grät. Drömde en dröm om min morfar och mormor. Morfar hade fått en propp eller stroke i hjärnan och kom inte ihåg någonting alls. Han kom inte ihåg sina barn eller barnbarn alls. En riktigt obehaglig dröm, trots att morfar är död sedan 1993. Inte en aning om varför jag drömde om dom nu helt plötsligt, kanske deras sätt att påminna mig om att inte glömma bort dom... Som om det skulle hända... Det är 14 år sedan (våren 1993) morfar dog men han är fortfarande i allra högsta grad levande hos mig, precis som mormor som dog hösten 2005.








Morfar Bertil och Mormor Eijra



För evigt älskade och saknade
image85

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback