Helgen

I fredags blev vi tomtägare på riktigt, mer om den tillställningen finnes på vår husbyggarblogg :-)

Igår satt jag en hel del med en kompis syskonporträtt. När vi var nere i Småland för några veckor sedan och firade min mammas födelsedag tog Micke foto på syskonen. Dom ska fixas till lite och sen ska ett förstoras upp, födelsedagspresent till hennes pappa. Där blev många hyffsade men hennes halvbror är bara ett par år gammal och det var väldigt svårt att få honom och skratta ordentligt. Detta vart det mest lyckade, jag röstar för att hon ska förstora upp det :-)
image77
Har inte gjort så mycket med det, bara förstärkt färgerna, ljusat upp det, klonat bort nappen Emelie (t.v.) hade i handen, gjort Emelies och Felicias (Felicia t.h.) tänder vitare och softat huden ytterst lite för att få bort lite blemmor och ojämnheter. Är faktiskt ganska nöjd. Dock var bakgrunden i skogen (där vi också tog en massa bilder) bättre men på dem fotona skrattar inte lillkillen alls lika mycket.

Vi var även ute och gick igår en runda. Jag ska jogga/lunka Vårruset på tisdag med jobbet så jag hade tänkt att vi skulle jogga mestadels. Men det gick inte.. Som vanligt fick jag håll i sidan... Det är verkligen inte meningen att jag ska jogga, det är helt enkelt inte min grej :-P

På kvällen åkte jag till Enebyberg i Danderyd och hälsade på en f.d. klasskompis från LHS. Det var hur skoj som helst! Det vart bara vi två, vi grillade och drack en massa vin (lite Baileys blev det också fram på småtimmarna... ;-)
Blev mest prat om läraryrket, husbygge (dom håller på att renovera sitt hus) och bröllop (dom gifter sig 070707). Snälle Micke kom och hämtade mig vid 01-tiden. Nu hoppas jag att det inte dröjer ett år tills vi träffas igen :-)

Idag blir det nog en picnick till Hagaparken. Vi hade först tänkt cykla dit men Micke har jouren denna veckan så det får bli bil dit och datorn får hänga med. Bara jag får ligga en stund i solen och gotta mig så blir jag glad :-)

Imorn eftermiddag kommer kusin Hannis, hon stannar till torsdag morgon. Ska bli riktigt skoj :-)

/Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback