Uppdatering

29/11 - Inflyttningsfest
Festen vart lyckad men vi slet som djur dygnen innan. Emelie kom på fredagkvällen och ärligt talat vet jag inte hur vi hade fixat det utan henne, du är en pärla min snäcka! :-D
När gästerna väl kom vid 19-tiden var vi helt slut och jag ville helst gå och lägga mig, men vi lyckades hålla oss någorlunda alerta. Sista gästerna åkte hem vid 01-tiden.
Blev ca 20 st. och maten gick åt som sig bör :-)

Har varit sjuk väldigt mycket under senare delen av hösten och i början på december hade jag samtal med chefen om det. Inte mycket nytta det gjorde men det var ändå skönt att få prata av sig lite. Sjukdomarna är verkligen inget jag väljer och det är riktigt frustrerande varenda gång man vaknar och känner feber/migrän/yrsel och vad det nu har vart för olika symtom.
Hoppas på en friskare vår och att jag ska komma igång med träningen, den har i det närmaste vart obefintlig :-/

På inflyttningsfestens kväll kom Toffsis inhaltande. Hon fortsatte att halta till och från följande vecka och på fredagen vart det riktigt rejält. Vi kunde inte se något speciellt på tassen, jag trodde att det var en klo som blivit lite tilltygad.
På lördagen (5/12) åkte vi in till Bromma djurklinik, dom vart jättesnälla och tog emot oss fastän dom egentligen bara har drop-in-tid för vaccination på lördagar. Å andra sidan så betalar vi ju för det så dom tjänar ju på det ;-)
Det visade sig att hon hade fått ett bett (förmodligen av en annan katt i slagsmål) på trampdynan och det hade i sin tur blivit infekterat. Veterinären sövde henne, rakade benet, klämde ut allt var och strök på antibiotikasalva. Sedan var det husarrest i 10 dagar samt en antibiotikakur. Lilla kissen... Hon var så ynklig på eftermiddagen när vi kom hem, med tratt och allt.

Nu under julhelgen kom hon in igen med blödande tass (samma som innan), hon hade rivit upp såret (förmodl genom slagsmål i ett träd på juldagens eftermiddag). Så de senaste dagarna har vi tvättat med desivon och hållit henne inne, igen. Fast nu börjar hon få spel så förhoppningsvis har vi mod nog att släppa ut henne ikväll.
Igårkväll gick hon dessutom runt i huset och letade efter mina föräldrar (dom kom på natten 23/12 och åkte igår 28/12). Hon är så söt :-D

13/12
Middag med familjen Undsén, Ewe och Daniel och Mickes brorsa Fredrik och hans familj. Väldigt mysigt :-)

Julen har vart väldigt skön. Mina föräldrar har som skrivet varit här hela helgen och vi har fått lite gjort, både inne och ute. Dom skulle dock kommit vid 21-tiden på Lille Julafton men kom inte förrän vid 01... Bilaset stannade på E4an igen (gjorde det i somras när dom skulle köra hem också). Denna gången var det nog bränslepumpen. Dom fick hyrbil efter 2h väntande i Mjölby. Dom hade min säng och bäddsoffa  med sig på släp så det gick inte med vilken bil som helst.
Det är klart att det ska hända när dom är på väg hit upp och inte när pappa och Jeppe kör till jobbet i Hässleholm... :-P
Dom hade en ca 3m hög gran med sig också, väldigt mysigt med den i öppningen bredvid trappan. Och Toffsis gillar att ligga därunder :-)

På nyårsafton ska vi till Jenny och Fredrik i Uppsala, ska bli väääldigt skönt att bli bjuden på middag och slippa laga den. Efter inflyttningsfesten, Luciamiddag och julhelg med massa matlagande är jag en hel del trött på att stå vid spisen kan jag säg!

På fredag ska vi på middag hos Karin och Tomas, ska bli trevligt.
Och på lördag kommer kusin Johanna! Inte träffat henne på hur länge som helst, ska bli jättekul. Hon stannar till måndag eftermiddag, då hon och kompisen sticker iväg till Kina.

Bilder kommer när jag får tillgång till min upphottade dator :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback